بهترین مکان قرارگیری آینه و کنسول کجاست؟

در این مقاله قصد داریم مکان قرارگیری آینه و کنسول را بررسی کنیم یکی از موارد جدا نشدنی دکوراسیون منازل از قدیم تا الان ، استفاده از آینه و کنسول است که هم جنبه ی کاربردی و هم جنبه ی تزیینی برای سالن را دارد . امروزه با متنوع بودن طرح های آینه و کنسول تشخیص اینکه برای کدام قسمت از آن ها استفاده کنیم مشکل است قطعا شما هم  سخن” هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد” را هزاران بار شنیده‌اید. حال هر آینه و کنسول هم مکانی دارد خب حال سوال پیش می آید که جای آینه و کنسول کجاست ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم  اینه و کنسول‌ها را در هر جایی از خانه می‌توان قرار داد؛ به شرطی که مناسب آن مکان خاص باشد. زمانی که سوال پیش می آید جای آینه کنسول کجاست، باید مشخص کنیم که چه نوع آینه کنسولی با چه شکل و شمایلی و با چه اندازه‌ای. اگر شما طرفدار آینه هستید استفاده از زیباترین آینه های دکوراتیو را پیشنهاد میدهیم.

بهترین مکان برای قرارگیری آینه و کنسول

بهترین مکان برای قرارگیری آینه و کنسول

اصول چیدمان آینه و کنسول در قسمت‌های مختلف خانه

شما میتوانید در هر جایی از خانه آینه و کنسول قرار دهید بهتر است از اصول چیدمان آینه و کنسول تبعیت کنید اول از همه باید بدانید آینه باید درست بالای کنسول و در وسط قرار بگیرد. این آینه میتواند روی کنسول قرار بگیرد و یا با وسایل نگهدارنده مثل میخ به دیوار وصل شود کنسول هم به همین صورت است. استفاده از آینه و کنسول اگرچه با هم زیباست ولی واجب نیست گاها ممکن است آینه به تنهایی و یا کنسول به تنهایی ایده ی بهتری باشد از طرفی هم میتوان آن ها را کنار چیز های دیگری استفاده کرد مثلا، استفاده از آینه بالای جاکفشی یا بالای یک نگهدارنده لباس. یا استفاده از کنسول زیر یک قاب عکس زیبا.

محتوای پیشنهادی : چگونه آینه کدر را تمیز کنیم؟

مکان قرارگیری آینه و کنسول در پذیرایی

یکی از بهترین مکان قرارگیری آینه و کنسول پذیرایی است چه کسی است که دوست نداشته باشد کخه چیدمان منزلش در نظر افراد زیبا و شیک به نظر برسد  استفاده از کنسول در پذیرایی یکی از این روش هاست کنسول‌ها دقیقا همین کار را برای شما انجام می‌دهند و فضای سالن را لاکچری‌تر به نظر خواهند آورد. با توجه به متراژ پذیرایی خود می‌توانید آینه و کنسول را در کنار مبلمان یا در قسمتی دورتر از آن قرار بدهید. اما گاها افراد دوست دارند آینه و کنسولشان نزدیک به مبلمان باشد. کنسولی که در پذیرایی استفاده میشوند بهتر است روی زمین قرار بگیرند چرا که از نوع دیواری آن لوکس تر به نظر میرسد این که سبک کنسول چه باشد، بستگی به سبک و فضای خانه دارد. کنسول کلاسیک برای سالن پذیرایی کلاسیک مناسب است و میز کنسول مدرن هم برای خانه‌هایی که از سبک مدرن پیروی می‌کنند. از جمله دلایلی که افراد دوست دارند آینه و کنسول خود را کنار مبلمان قرار دهند یکی از دلایل زیر است :

  • به علت وجود یک وسیله ی تزیینی کنار مبلمان
  • روی کنسول را میتوان با لوازم دکوری پر کرد
  • قرار دادن وسایل پذیرایی داخل کشو

در اتاق پذیرایی می‌توان به جای آینه بالای کنسول از تابلو استفاده کرد. یک تابلو فرش زیبای کلاسیک بالای یک کنسول سلطنتی یا یک نقاشی که توسط یک نقاش معاصر طراحی شده برای بالای یک میز کنسول مدرن واقعا مناسب و برآزنده خواهد بود.

مکان قرارگیری آینه و کنسول در پذیرایی

مکان قرارگیری آینه و کنسول در پذیرایی

جای کنسول در سالن غذاخوری

یکی دیگر از مکان هایی که گزینه ی مناسبی برای قرار دادن آینه و کنسول است سالن غذاخوری است به خصوص اگر در کنار میز ناهارخوری استفاده شود حسابی به فضای میز سر و سامان می‌دهند. این گونه دیگر مجبور نیستید اگر نمکدان نیاورده بودید تا آشپزخانه بروید ، کشو را باز کنید و از آنجا بردارید یک کنسول کنار میز غذاخوری جای خوبی برای همه‌ی این لوازم می‌باشد.

با قرار دادن کنسول در کنار میز میتوانید روی آن را با وسایل تزینی پر کنید. جای کنسول در سالن غذا خوری میتواند در انتهای سالن باشد و اگر صندلی ها را از زیر میز بیرون آودید مسیری را سد نکند. میتوانید بالای کنسل را یک آینه بگذارید از طرفی اینگونه سالن غذا خوری خود را درخشان تر و دلباز تر کنید اگر مساحت سالن شما بزرگ نیست میتوانید از آینه دکوراتیو پذیرایی هم برای دیوار ها استفاده کنید تا منزل شما بزرگتر به نظر برسد.

قرار دادن آینه و کنسول در سالن غذا خوری

قرار دادن آینه و کنسول در سالن غذا خوری

مکان قرارگیری آینه و کنسول در اتاق خواب

افرادی که به تازگی ازدواج کرده اند یک آینه و کنسول برای اتاق خود انتخاب میکنند برای انتخاب کنسول و آینه برای اتاق خواب، به این نکته توجه کنید که اتاق خواب شما چقدر فضا دارد اگر جای زیادی دارید می‌توانید از کنسول برا یقرار دادن لوازم آرایشی استفاده کنید اما اگر می‌خواهید لوازم زیادی را در خودش جای بدهد، حتما انواع کنسول جادار و کشودار را برای این فضا انتخاب کنید. استفاده از آینه دکوراتیو طلایی نیز برای آینه اتاق خواب یک گزینه ی عالی است.

مکان قرارگیری آینه و کنسول در اتاق کودک

معمولا از آینه و کنسول در اتاق دختر بچه ها استفاده میشود مکان قرارگیری آینه و کنسول معمولا در کنار تخت بچه هاست که روی آن برس و گیره مو و… قرار میگرید شما هم ترجیح میدهید زمانی که برای شانه زدن موهای بچه خود مینشینید دوست دارید روبروی یک آینه باشد. همچنین دختر بچه ها زمانی که آماده میشوند دوست دارند خود را در یک اتاق مرتب کنند همچنین کنسول‌ها، جای مناسبی برای قرار دادن لوازم تحریرشان است. همچنین میتوانید عکس ها و عروسک های خود را روی آن بگذارید.

محتوای پیشنهادی : برای اطلاع از روش های تشخیص آینه خوب کلیک کنید.

مکان قرارگیری آینه و کنسول در اتاق کودک

مکان قرارگیری آینه و کنسول در اتاق کودک

مکان قرارگیری آینه و کنسول در راهرو

احتمال اینکه شما چیزی در راهرو قرار دهید کم است اما باید بگوییم یکی از بهترین مکان های قرار گیری آینه و کنسول در راهرو است به عبارتی، برخی خسته‌کننده‌ترین جای خانه را راهرو می‌دانند. در صورتی که اصلا این طور نیست. کنسول ها انواع مختلفی دارند که برخی برای راهرو ها های باریک هم مناسب است فقط دقت کنید کنسولی که در راهرو قرار میگیرد نباید کشو داشته باشد برای قرار گیری کنسول در راهرو بهتر است از کنسول های بدون پایه دیواری هم بروید و روی آن گلدان بگذارید و بالای آن را با قاب عکس تزیین کنید اینگونه فضای کنسول را باز تر جلوه میدهید. شما میتوانید از آینه قدی در راهرو نیز استفاده کنید.

استفاده از آینه کنسول در محیط کار

مکان قرارگیری آینه و کنسول به محیط کار شما بستگی دارد. برخی افراد دوست دارند که محیط کاری لوکسی داشته باشند. وجود یک کنسول علاوه بر اینکه کاربردی است میتواند به بزرگ نشان دادن فضا کمک کند فروشگاه‌های لباس، فروشگاه‌های طلا و جواهرات و مزون‌های لباس و سالن‌های زیبایی و مراکز فروش لوازم آرایشی از جمله همین محیط‌های کاری هستند که به آینه و کنسول نیاز است . استفاده از آینه دکوراتیو لوزی نیز برای محل کار پیشنهادی میشود.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به تمامی مسائلی که برای چیدمان آینه و کنسول و مکان قرارگیری آینه و کنسول و اینکه  داخل آینه و کنسول چه چیزی میتوانید قرار دهید صحبت کردیم و همچنین گفتیم بستگی به مساحت منزل شما بهترین مکان برای قرار دادن آینه و کنسول کجاست ، شما میتوانید آینه و کنسول را کنار میز ناهار خوری ، در سالن پذیرایی ، در اتاق خواب و حتی راهرو های بلااستفاده قرار دهید و علاوه بر جنبه ی تزیینی از آن ها به عنوان یک وسیله ی کاربردی استفاده کنید شما میتوانید برای خرید آینه با قیمت تولیدی به مرکز فروش آینه در اصفهان مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.