1

محصول پیشنهادی : خرید آینه دکوراتیو

چگونه لکه های روی آینه را از بین ببریم

برای از بین بردن لکه آب روی آینه، روش‌های ساده و مؤثری وجود دارد که می‌توانید با استفاده از مواد اولیه ساده‌ ای که معمولاً در خانه پیدا می‌شوند، انجام دهید. یکی از محبوب‌ترین و کار آمدترین روش‌ها، استفاده از ترکیب سرکه سفید و آب است.

این ترکیب به عنوان یک پاک‌ کننده طبیعی عمل می‌کند و می‌تواند لکه‌ های آب، اثر انگشت، و سایر آلودگی‌ها را بدون به جا گذاشتن ردی از مواد شیمیایی از بین ببرد. در ادامه پی می بریم که لک آینه با چی پاک میشه و از چه روش های دیگری می توان استفاده کرد.

8 روش آسان جهت تمیز کردن آینه و شیشه 

علاوه بر شیشه پاک کن های موجود در بازار شما میتوانید برای پاک کردن آینه از محلول های خانگی نیز استفاده کنید به طور مثال به چند مورد از این محلول ها در زیر اشاره کردیم :

1 . استفاده از الکل برای  از بین بردن لک آینه

امروزه در هر خانه ای الکل پیدا میشود مخصوصا از زمان کرونا الکل داخل خانه ها باقی مانده ! برای تمیز کردن آینه با الکل کافیست یک تکه پنبه را با الکل خیس کنید و روی سطح آینه و شیشه بکشید.

3

2. استون

درست است که استون برای پاک کردن لاک استفاده میشود اما به خاطر ترکیب شیمیایی که دارد از آن میتوان برای پاک کردن لکه های روی آینه و شیشه هم استفاده کرد. روش پاک کردن آینه با استون هم مانند پاک کردن آینه با الکل است.

3.تمیز کردن آینه با سرکه سفید

یکی از بهترین راه حل برای از بین بردن رگه های آینه، سرکه سفید است. پاک کننده های موجود در بازار حاوی صابون بیش از حد لازم هستند و صابون بیشتر با رگه های بیشتری برابر است. برای تمیز کردن رگه ها با سرکه بدین روش عمل کنید :

  • نصف فنجان آب مقطر
  • نصف فنجان سرکه سفید
  • یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

هر سه را با هم ترکیب کنید و خوب تکان دهید و محلول آماده ی استفاده است! سپس آن را داخل یک بطری اسپری بریزید و روی آینه اسپری کنید و با استفاده از پارچه های میکروفیبر یا روزنامه مچاله ، آینه را با الگوی حرف “S” ( از لبه به لبه و از بالا به پایین ) پاک کنید. و بهتر است از حرکات دورانی برای تمیز کردن آینه استفاده نکنید.

4.تمیز کردن آینه با کرم اصلاح یا خمیر دندان

از کرم اصلاح علاوه بر کار اصلی که دارد میتوان بعنوان تمیز کردن آینه و عدم بخار کردن شیشه استفاده کرد و یکی دیگر از کاربرد های کرم اصلاح، ضدعفونی کنندگی آن است.خمیر دندان هم مانند کرم اصلاح عمل می کند .

5.خوشبوکننده هوا

بله ! از خوشبو کننده هوا هم میتوان به عنوان یک محلول برای تمیز کردن آینه استفاده کرد . بدین صورت که مقداری از آن را روی شیشه اسپری کنید و پس از خشک شدن آن توسط یک دستمال نمدار لکه های روی آینه و شیشه را به راحتی پاک کنید .

6.لیمو

ترکیب لیمو و آب علاوه بر اینکه یک پاک کننده قوی برای تمیز کردن آینه به حساب می آید به رفع بوی ناطبوع محیط هم کمک میکند.

7. استفاده از چای برای برق انداختن شیشه و آینه

با استفاده از اسپری چای غلیظ روی آینه نیز میتوان به درخشندگی و تمیز کردن آینه کمک کرد.

8.تمیز کردن شیشه و آینه با نوشابه

شاید باورتان نشود ولی باید بگوییم از نوشابه میتوان برای پاک کردن انواع سطوح از جمله آینه استفاده کرد . بهتر است مقداری از نوشابه را با آب مخلوط کرده و روی شیشه اسپری کنبد و با یک روزنامه شیشه یا آینه را پاک کنید تا از درخشندگی آن تعجب کنید.

تمیز کردن آینه حمام

برای تمیز کردن آینه حمام که به مرور زمان شیشه کدر می شود، روشی ساده و مؤثر وجود دارد. ابتدا، مخلوطی از  آب و سرکه برای بخار شیشه  به نسبت یک به چهار تهیه کنید و درون یک بطری اسپری بریزید. سپس، این محلول را به آرامی روی سطح آینه اسپری کنید. پس از چند دقیقه با استفاده از یک دستمال میکروفایبر یا روزنامه قدیمی، آینه را پاک کنید. این روش نه تنها به پاک کردن آیینه کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود آینه برای مدت زمان طولانی‌تری تمیز بماند.  از دیگر معضلات کدر شدن شیشه و آینه ها می توان به علت کدر شدن شیشه بخاری نیز پرداخت.

محتوای پیشنهادی » آینه بک لایت در اصفهان

2

آموزش  پاك كردن چسب از روي آينه

ممکن است زمانی که برچسب را از روی شیشه یا آینه جدا می کنیم جای چسب آن روی شیشه باقی بماند که جلوه بدی دارد و به آسانی تمیز نمی‌شود. پس این سؤال پیش می آید که  چسب روی آینه را چگونه پاک کنیم ؟.

برخی چسب ها به آسانی پاک میشوند به طور مثال چسب حرارتی، چسب مایع و PVA پس از خشک شدن به راحتی پاک می‌شوند‌ و یا برای پاک کردن چسب ماتیکی میتوانید از آب گرم و دستمال استفاده کنید. جای چسب یکی از لکه هایی است که احتمالا ذهن خانم خانه را به شدت درگیر کرده است.

با توجه به نوع چسب و مدت زمانی که از روی چسب میگذر میتوانید از یکی از موارد زیر استفاده کنید شاید اولین فکری که به ذهنتان برسد استفاده از کاردک باشد اما باید بگوییم استفاده از کاردک تیز میتواند به بافت آینه آسیب برساند مخصوصا اینکه به صورت عمودی و با فشار روی آینه میکشید:

  • الکل
  • سرکه
  • سشوار
  • بخار آب (البته اگر چسب هنوز کاملا خشک نشده باشد)
  • یخ ( باعث شل شدن چسب یا ادامس از شیشه میشود)
  • نوار چسب ( روی چسب باقی مانده بچسبانید و بعد از چند دقیقه بکنید)
  • تینر – بنزین
  • اسپری مو
  • روغن زیتون – روغن بچه – سس مایونز
4

بهترین دستمال برای تمیز کردن آینه

در بازار نمونه های زیادی از دستمال های خاص برای تمیز کردن شیشه و آینه وجود دارد درست است بهترین دستمال برای شیشه دستمال های میکروفایبر ها هستند اما اگر دسترسی به آن ندارید روزنامه جایگزین خوبی برای تمیز  کردن شیشه و آینه هست. برای پاک کردن آینه کنسول نیز  بهتر است از پارچه های نرم لطیف استفاده نمایید تا باعث خش روی آینه نشود.

سخن آخر

در بالا به علت کدر شدن آینه و نحوه ی تمیز کردن آینه ی کدر را بررسی کردیم از طرفی بهترین روش ها برای تمیز کردن آینه و شیشه و از بین بردن لکه ها با استفاده از محلول های خانگی را عنوان کردیم و دریافتیم برای از بین بردن جای چسب از آینه و شیشه بهتر است از الکل ، سرکه ، سشوار ، بنزین و… استفاده کنیم. 

بهترین دستمال برای تمیز کردن آینه را معرفی کردیم که دستمال های میکرو فایبر ها بودند در نهایت مجموعه شیشه حسینی، مرکز فروش آینه در اصفهان برای ارائه دهنده انواع شیشه و آینه اعم از آینه دکوراتیو در رنگ ها و طرح های مختلف ، آینه قدی و… در خدمت همشهریان و هم وطنان عزیز است.

سؤالات متداول

 چگونه آینه را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن آینه، از محلول سرکه و آب (یک قسمت سرکه به چهار قسمت آب) استفاده کنید. آن را روی آینه اسپری و با دستمال نرم یا روزنامه پاک کنید.

 بهترین دستمال برای آینه چیست؟

دستمال‌های میکروفایبر به دلیل قابلیت جذب بالا و به جا نگذاشتن پرز یا خط، بهترین انتخاب برای تمیز کردن آینه هستند.

 چگونه شیشه کدر را شفاف کنیم؟

برای شفاف کردن آینه مات، می‌توانید از محلول سرکه و آب استفاده کرده و سپس با دستمال میکروفایبر یا کاغذ روزنامه تمیز کنید. اگر کدری شدید باشد، استفاده از الکل سفید به محلول اضافه می‌تواند مفید باشد. روش تميز كردن آينه با چای  یا نوشابه نیز می تواند گزینه مناسبی برای لکه زدایی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.