تشخیص کیفیت آینه :

در این مقاله قصد داریم در رابطه با تشخیص کیفیت آینه صحبت کنیم و همچنین راه های تشخیص آینه با کیفیت و آینه تقلبی را با هم بررسی کنیم. یکی از مهم ترین دلایل تفاوت قیمت و کیفیت آینه های با کیفیت و کم کیفیت، استفاده از آلومینوم به جای جیوه در پشت آینه است به خاطر اینکه قیمت آلومینوم نسبت به جیوه کمتر است اما این نکته هم در نظر بگیرید استفاده از آلومینوم در آینه باعث کوتاهی عمر آینه و در نتیجه پایین بودن کیفیت آن است و این دلایل قیمت پایین تر آینه آلومینومی میشود.

چگونه آینه با کیفیت را تشخیص دهیم ؟

همانطور که در بالا گفتیم آینه هم مانند هر محصول دیگری دارای کیفیت های مختلف در بازار است و دارای نمونه های اصل و تقلبی در بازار موجود است . شاید افراد عادی قادر به تشخیص کیفیت آینه نباشند ولی ما در ادامه روش هایی را برای تشخیص کیفیت آینه بررسی میکنیم که افراد عادی هم بتوانند در این زمینه نسبتا خوب عمل کنند آینه های تقلبی بعد از کدر میسشود و در قسمت جیوه ای آینه  دچار آسیب میشود پس ضرب المثل هیچ ارزانی بی علت و نیست و هر ارزانی بی حکمت نیست در آینه ها صدق میکند اما این نکته هم باید در نظر بگیرید که هر آینه ای که گران بود دلیل بر کیفیت بالای آن نیست و از طرفی آینه ای با قیمت متعارف میتواند کیفیت بالایی هم داشته باشد.

روش های تشخیص کیفیت آینه

قبل از هرکاری از تست انگشت استفاده کنید: یکی از دلایل تفاوت کیفیت آینه ، همانطور که در بالا گفتیم به دلیل استفاده از آلومینیوم به جای جیوه است از آنجایی که قیمت آلومینوم کم تر است محصول نهایی نیز کمتر خواهد شد. یکی دیگر از نکاتی که باید در خرید آینه دقت کنید پوشش رنگ پشت آینه است که برای جلوگیری از خوردگی و از بین رفتن جیوه استفاده میکنند. برای اینکه بتوانیم آینه ی با کیفیت را ( پشت جیوه ای ) از آینه ی بی کیفیت ( پشت آلمینیومی) تشیص دهیم لازم است یک خودکار رو نزدیک آینه بیاورید. نوک خودکار را روی آینه قرار دهید. اگر نوک خودکار با با نوک تصویر فاصله داشت پشت آینه از جیوه ساخته شده است و ضخیم است. اگر نوک خودکار با نوک تصویر به یکدیگر چسبیده بودند پشت آینه از آلمینیوم استفاده شده و بی کیفیت است.

لیتک پیشنهادی : آینه دکوراتیو در پذیرایی

روش های تشخیص آینه با کیفیت

روش تشخیص کیفیت آینه

انواع آینه جیوه ای:

در بازار دو مدل آینه ی جیوه ای وجود دارد که در پست هر دو مدل آینه از محلولی به نام ‍‍‍‍«فنزو» استفاده میشود که برای محافظت از آینه است و همچنین بعد از کنزو روی آن یک لایه رنگ پوششی به منظور افزایش استقامت آینه ها استفاده میشود.

1 – آینه های با جیوه نیترات نقره

2 – آینه هایی با جیوه نیترات آلومینیوم

ویژگی آینه با کیفیت

ویژگی آینه با کیفیت

در صورتی که ویژگی ها و مشخصات بهترین و مرغوب ترین آینه را بدانید شک نکنید که نه تنها قادر به تشخیص کیفیت آینه ها خواهید بود بلکه در زمان خرید آینه همیشه نوع درجه یک را انتخاب خواهید کرد.

1_ پوشش پشتی آینه با جیوه نیترات نقره :

جیوه نیترات نقره قیمت و کیفیت بالاتری نسب به جیوه نیترات آلمینیوم دارد. پس هنگام خرید آینه بهتر است از این نوع آینه ها انتخاب کنید .

2_ شیشه مناسب هنگام ساخت :

شیشه به کار رفته در تولید آینه یک مسئله مهم دیگر در تولید آینه هاست، چرا که آینه ها در واقع همان شیشه هایی هستند که که یک طرف آنها با جیوه اندود شده است یکی از خصوصیات آینه های با کیفیت این است که برای تولید آن از شیشه مرغوب کاملا صاف، شفاف و بدون موج استفاده شود.

3_درصد فنزوی مناسب :

بعد از مرحله پوشش ، یک لعاب مسی می زنند که در این هنگام یک ماده به نام فنزو نیز به آن اضافه می شود. هر چقدر درصد فنزوی آن بیشتر استقامت آینه بیشتر می شود.

4_ رنگ مناسب :

برای جلوگیری از خوردندگی جیوه در شرایط مختلف جوی ، یک لایه رنگ بر روی روکش جیوه قرار می گیرد. در بیشتر آینه های با کیفیت از دو لایه رنگ استفاده شده است.

سخن پایانی

تشخیص کیفیت آبنه ها به شما این کمک را میکند که آینه های با کیفیت خرید کنید و محصول مرغوب را از نوع نامرغوب آن مجزا کنید چرا که هنگام خرید آینه دکوراتیو یا آینه معصولی  نه تنها قادر به تهیه بهترین کالا خواهید بود بلکه از هدر رفتن هزینه ها نیز جلوگیری خواهید کرد. همچنین استفاده از آینه با کیفیت بالا علاوه بر تاثیر بالا بودن عمر مفید کالا ، تاثیر مثبتی روی زیبایی محیط به همراه خواهد داشت که با کمک روش تشخیص آینه با کیفیت این کار برای شما موثر خواهد بود همچنین ما در بالا ویژگی های آینه با کیفیت را بررسی کردیم پس اگر قصد خرید دارید بهتر است به مراکزری مراجعه کنید که از نظر کیفیت و قیمت خیالتان آسوده باشد در این میان تولید کننده شیشه و آینه حسینی با رزومه ای درخشان در خدمت شماست تا بهترین ها را به شما عرضه کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.