شیشه سندبلاست همان گونه که از اسمش پیداست، با شن تهیه می شود! ممکنه برای شما سؤال پیش بیاد که چگونه این کار انجام  می شود؟  این مدل شیشه ها زیر دسته شیشه های دکوراتیو هستند ، به طوری که در بین خریدار ها محبوبیت خاص خود را دارد. در ادامه این مطلب درباره شیشه سند بلاست و کاربردهای آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

شیشه سندبلاست چیست ؟

شیشه‌ های سندبلاست به دلیل فرآیند خاصی که دارند، شیوه‌ ای محبوب برای مات کردن شیشه هستند. این روش شامل پاشش دانه‌ های ریز شن و ماسه با فشار بالا بر روی سطح شیشه است که نتیجه آن مات شدن یکنواخت آن می‌باشد. شیشه سندبلاست شده از یک طرف مات است و از طرف دیگر نیز به همین شکل به نظر می‌رسد.

این نوع شیشه به خاطر مزایای فراوانی که دارد، در میان بسیاری از سازمان‌ها و ادارات رواج یافته است. استفاده از این شیشه‌ها نه تنها به دلیل مزایای خاص آن‌ها، بلکه به خاطر تنوع ویژگی‌ها، مزایا و معایب منحصر به فردی که در مقایسه با سایر انواع شیشه در بازار ارائه می‌دهند، افزایش یافته است.

از دیگر محصولات شیشه و آینه حسینی که می توان به آن اشاره کرد، خرید آینه کنسول  است . این آینه را می توانید با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت از ما خریداری نمایید.

شیشه سند بلاست

شیشه سند بلاست

خرید شیشه سندبلاست

مجموعه شیشه و آینه حسینی، تولیدکننده‌ای معتبر در زمینه تولید انواع شیشه‌های سکوریت، شیشه سندبلاست، آینه‌ بک لایت، آینه‌های کنسول و محصولات مشابه است. شما می‌توانید با اطمینان از کیفیت بالا و قیمت‌های رقابتی، محصولات مورد نظر خود را به صورت آنلاین از این مجموعه خریداری کنید. برای خرید شیشه سندبلاست اصفهان می توانید به سایت مراجعه کرده و از طریق شماره تلفن 09133158380 با پشتیبانان ما تماس حاصل کرده و مشاوره رایگان دریافت نمایید و محصول مورد نظر خود را بر اساس شکل و اندازه و ظاهر و .. ثبت سفارش نمایید.

قیمت شیشه سند بلاست

باید بگوییم این قیمت ها به طور میانگین بوده و قطعا با توجه به شرایط و گذر زمان، ابعاد شیشه، نوع طراحی ، رنگ شیشه ، رنگ طرح و… تغییر خواهد کرد.

قیمت شیشه سندبلاست تک جداره

شیشه سندبلاست ضخامت برحسب قیمت شیشه سندبلاست (به تومان)
شیشه سندبلاست ساده تک جداره ۴ میل ۱ مترمربع ۴۴۰,۰۰۰
شیشه سندبلاست ساده تک جداره ۶ میل ۱ مترمربع ۵۴۰,۰۰۰
شیشه سندبلاست طرح دار تک جداره ۴ میل ۱ مترمربع ۵۹۰,۰۰۰
شیشه سندبلاست طرح دار تک جداره ۶ میل ۱ مترمربع ۶۹۰,۰۰۰

قیمت شیشه سندبلاست دوجداره

شیشه سندبلاست ضخامت برحسب قیمت شیشه سندبلاست (به تومان)
شیشه سندبلاست ساده دوجداره ۴*۴ میل ۱ مترمربع ۷۹۰,۰۰۰
شیشه سندبلاست طرح دار دوجداره ۴*۴ میل ۱ مترمربع ۹۴۰,۰۰۰
شیشه سندبلاست ساده دوجداره ۶*۴ میل ۱ مترمربع ۸۹۵,۰۰۰
شیشه سندبلاست طرح دار دوجداره ۶*۴ میل ۱ مترمربع ۱,۰۴۵,۰۰۰

 

نحوه ی تولید شیشه سندبلاست

همانطور که در بالا گفتیم در شیشه سندبلاست با اجرای شن و ماسه خاص با شدت زیاد بوجود می آید و به طور کلی سندبلاست از دو کلمه سند به معنای شن و ماسه و بلاست به معنای شستشو می باشد. در فرایند سندبلاست شیشه که به این عمل ساب پاشی نیز گفته میشود ، ساینده‌هایی از جنس شن و ماسه (و یا ریز ذرات مصنوعی) با جریان هوا و یا بخار روی سطح شیشه، با شدت پاشیده می‌شوند.

که با این کار  لایه نازکی را از روی شیشه سابیده شده  و موجب مات شدن قسمت‌های مورد نظر شیشه خواهد شد.  که میتوان این کار را روی هر دو طرف شیشه انجام داد ولی معمولا روی یک طرف آن اجرا میشود. با توجه به روند فرایند می‌توان تمام شیشه و یا قسمت‌هایی از شیشه را که مدنظرتان است را مات کرد.

فیلم نحوه انجام کار شیشه سندبلاست:

انواع طرح های شیشه سندبلاست

شیشه‌های سندبلاست به دلیل تنوع و امکان سفارشی‌سازی طرح‌هایشان، بسیار محبوب هستند. این شیشه‌ها می‌توانند با طرح‌های متنوع و زیبا، محیط‌های مختلفی را بهبود بخشند. در ادامه به برخی از انواع طرح‌های رایج شیشه سندبلاست اشاره می‌کنیم:

  • طرح‌های گیاهی و طبیعت: طرح‌ هایی شامل برگ‌ ها، گل‌ها، و درختان که ظاهری طبیعی و آرامش‌ بخش به فضا می‌دهند.
  • طرح‌ های هندسی: اشکال هندسی مانند مربع‌ ها، دایره‌ ها، و خطوط که می‌توانند به فضا حس مدرنیته و سازماندهی بخشند.
  • طرح‌ های انتزاعی: طرح‌ های خلاقانه که معمولاً بدون تعریف مشخصی از اشکال واقعی هستند و برای ایجاد فضایی هنری مناسب‌اند.
  • نقش‌ های سنتی یا مذهبی: این طرح‌ ها شامل نمادها یا الگو هایی هستند که اغلب در فرهنگ‌ ها یا مذاهب خاصی استفاده می‌شوند.
  • طرح‌ های نوشتاری: شامل کلمات، جملات یا حتی اشعار که می‌ توانند پیام یا حالت خاصی را منتقل کنند.
  • طرح‌ های سفارشی: مشتریان می‌توانند طرح‌ های خود را برای سفارشی‌ سازی به تولیدکننده ارائه دهند، مانند لوگوها یا طرح‌ های خاص که برای برند ها یا مناسبت‌ ها طراحی شده‌اند.
  • طرح‌ های مدرن یا مینیمالیستی: طرح‌ های ساده و بی‌ آلایش که بر زیبایی‌ های مینیمال تمرکز دارند و فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهند.

استفاده از این طرح‌ها در شیشه سندبلاست نه تنها به دکوراسیون داخلی زیبایی می‌بخشد، بلکه به کاربرد عملی نیز می‌پردازد، مانند ایجاد حریم خصوصی بدون کاهش نور طبیعی.

شیشه های سندبلاست نشان دار

بسیاری از شرکت ها دوست دارند لوگو خود را در مکان هایی که تحت مالکیت آن هاست ، به خاطر مسائل برندینگ ثبت کنند. . به شما هم پیشنهاد میدهیم اگر از پارتیشن شیشه ه ای در محل کار خود استفاده میکنید بهتر است روی شیشه لوگو خود را حک کرده و اینگونه در مکان مد نظر قرار دهید. برای اجرای شیشه مات لوگو دار ابتدا طرح با نرم افزار های مد نظر طراحی شده و سپس بر اساس الگو سندبلاست انجام می شود. باید بگوییم شما میتوانید هر نوع طرح دیگری را روی شیشه مات کنید و فقط این یک پیشنهاد بود.

شیشه های سندبلاست راه مات

در برخی مواقع افراد ترجیح می دهند بین شیشه کاملا شفاف و شیشه مات طرحی وجود داشته باشد که از مزایای هر دو بهره مند باشد. در این مواقع استفاده از شیشه راه مات یک راه حل مناسب محسوب می شود. مهمترین مزیت شیشه سندبلاست راه مات استفاده از مزایای هر دو حالت می باشد.

مغازه ها، رستوران ها و ادارات از کاربران این نوع سندبلاست هستند.جهت تولید شیشه سندبلاست راه مات، به صورت یکی در میان شیشه شفاف و مات خواهد شد. به عبارتی تعدادی خط های افقی با عرض ۱۰ سانتی متر (بیشتر یا کمتر) روی شیشه وجود دارد.

کاربرد شیشه سندبلاست

  • قابل استفاده در حمام شیشه‌ای
  • شیشه مات شده با طرح لوگو در هتل‌ها و شرکت‌ها و فروشگاه ها
  • شیشه مات شده به عنوان پارتیشن ورودی منزل
  • شیشه مات شده راه راه برای پارتیشن‌های اداری و بیمارستان ها
  • شیشه تمام مات در استخرها، مکان‌های ورزشی و بیمارستان‌ها

بیشتر بدانید: برای خواندن مقاله تراش آینه و کسب اطلاعات بیشتر در این باره کلیک نمایید.

شیشه های سندبلاست راه مات

شیشه های سندبلاست راه مات

ویژگی شیشه ها برای سند بلاست شدن

برای اجرای تکنیک سندبلاست، نیازی به استفاده از شیشه‌های خاصی نیست و این فرآیند را می‌توان روی هر نوع شیشه‌ای به کار برد. شما می‌توانید هر طرح و نقشی را بر روی آن‌ها ایجاد کنید. اگر نگران عبور نور از شیشه‌های مات شده با سندبلاست هستید، خوشبختانه این روش ضمن محدود کردن دید، همچنان امکان عبور نور را فراهم می‌آورد. انتخاب و اجرای طرح‌های زیبا بر روی شیشه، به سلیقه و هنر شما بستگی دارد تا نتیجه‌ ای جذاب و دلنشین حاصل شود.

انواع شیشه سندبلاست

از انواع شیشه های سند بلاست می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • شیشه سکوریت سندبلاست
  • شیشه رنگی سندبلاست
  • شیشه فلوت ساده سندبلاست
  • شیشه کریستال سندبلاست
  • شیشه لاکوبل رنگی سندبلاست
  • شیشه دوجداره سندبلاست
شیشه سند بلاست طرحدار

شیشه سند بلاست طرحدار

مزایا و معایب شیشه سند بلاست

  1. حریم خصوصی: شیشه‌های سندبلاست می‌توانند حریم خصوصی را بدون جلوگیری کامل از عبور نور فراهم کنند، به همین دلیل برای محیط‌ هایی که نیاز به حفظ حریم خصوصی دارند مانند حمام‌ ها، اتاق‌ های ملاقات و بخش‌ های اداری مناسب هستند.
  2. زیبایی و تنوع طراحی: به دلیل امکان ایجاد طرح‌ های مختلف و سفارشی بر روی شیشه، سندبلاست روشی عالی برای افزودن به جذابیت بصری فضاها است.
  3. نور پردازی طبیعی: این شیشه‌ ها هنوز قابلیت عبور نور را دارند، بنابراین امکان استفاده از نور طبیعی در فضا حفظ می‌شود.
  4. سهولت تمیز کردن: شیشه‌ های سندبلاست به دلیل سطح مات و یکنواخت خود، نسبت به شیشه‌ های معمولی راحت‌ تر تمیز می‌شوند.

معایب شیشه سندبلاست:

  1. آسیب‌ پذیری در برابر خراش: سطح مات شیشه سندبلاست می‌تواند نسبت به خراشیدگی حساس‌تر باشد، که این موضوع می‌تواند در طولانی مدت به زیبایی شیشه آسیب برساند.
  2. محدودیت‌ های دید: اگرچه این شیشه‌ها حریم خصوصی را فراهم می‌کنند، اما ممکن است در برخی موارد جلوگیری از دید کامل به عنوان یک نقص محسوب شود.
  3. هزینه‌ بر بودن: تکنیک سندبلاست ممکن است نسبت به برخی دیگر از انواع پردازش‌های شیشه هزینه بیشتری داشته باشد.
  4. نیاز به نگهداری دقیق‌ تر: شیشه‌های سندبلاست ممکن است نیاز به مراقبت و نگهداری دقیق‌تری داشته باشند تا از تجمع گرد و غبار و کثیفی در منافذ کوچک جلوگیری شود.

سؤالات متداول

1. آیا می‌ توان طرح‌ های خاص و سفارشی را بر روی شیشه سندبلاست اجرا کرد؟

  • شما می‌توانید طرح‌های خاص و سفارشی را بر روی شیشه سندبلاست اجرا کرده و به دلخواه خود شخصی سازی کنید.

2. آیا نگهداری و تمیز کردن شیشه سندبلاست سخت است؟

  • تمیز کردن شیشه سندبلاست نسبت به شیشه‌ های معمولی راحت‌تر است و می‌توان با استفاده از مواد شوینده معمولی و پارچه نرم آن را تمیز کرد.

3. آیا قیمت شیشه سندبلاست بیشتر از شیشه‌های معمولی است؟

  • قیمت شیشه سندبلاست ممکن است بیشتر از شیشه‌ های معمولی باشد، اما این تفاوت قیمت معمولاً به دلیل فرآیند تولید و پردازش خاص آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.